روش افزایش سرعت وب سایت وردپررس

روش افزایش سرعت وب سایت وردپررس

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که وارد وبسایتی شوید و به دلیل آنکه زمان زیادی طول کشیده تا سایت مورد نظرتان لود شود از سایت خارج شده و به دنبال سایت های دیگری رفته اید؛ به خصوص امروزه که در هر موضوعی چندین سایت مختلف وجود دارد.

مطمئنا هیچکس نمیخواهد بیشتر از ۱۰ ثانیه برای لود شدن سایت صبر کند. پس باید بدانید که چند ثانیه بیشتر برای جلب نظر بازدید کننده وقت ندارید و اگر زمان لود شدن سایتتان طول بکشد مطمئنا کاربرانتان از سایت شما خارج شده و رفتن به یک سایت دیگر را ترجیح خواهند داد.

در این مقاله از سری مقاله های آموزش سئو و آموزش وردپرس ما سعی داریم با بررسی کامل سرعت سایت ، شما را در بهینه سازی سرعت سایتتان راهنمایی کنیم. و ابزار هایی برای تست سرعت و روش افزایش سرعت سایت وردپرس معرفی کنیم.

سرعت سایت و تاثیر آن در رتبه سایت در گوگل

افزایش سرعت سایت بسیار برای سئو و بهینه سازی سایت مهم می باشد. گوگل بصورت رسمی اعلام کرده است که سرعت سایت اولین فاکتوری است که برای ایندکس کردن در سایت ها برای موبایل ها بررسی می کند.

در حقیقت فرصت شما برای متقاعد کردن کاربران برای ماندن در سایت کاهش پیدا کرده است. یک سایت بسیار کند موجب ترک کاربران قبل از بارگذاری کامل آن می گردد.

بر طبق مطالعه ای که بر روی سایت های آمازون، گوگل و دیگر وب سایت های بزرگ انجام شده است، یک ثانیه تاخیر در بارگذاری سایت منجر به 7% کاهش نرخ تبدیل، 11% کاهش تعداد صفحات بازدید شده و 16% کاهش رضایت کاربران شده است.

مهمتر از آن، گوگل و سایر موتورهای جستجو سرعت سایت را یکی از فاکتورهای مستقیم رتبه بندی سایت ها در الگوریتم خود قرار داده و در نتیجه رتبه سایت های کند را بسیار پایین آورده اند. کاهش رتبه نیز بالطبع موجب کاهش ترافیک سایت می گردد.

چه مواردی موجب کاهش سرعت سایت در وردپرس می گردند؟

گزارش تست سرعت سایت شما احتمالا شامل چندین پیشنهاد برای ارتقا آن است. اما با این حال بسیاری از آنها به دانش فنی نیاز دارد که اغلب تازه کارها از آن بی بهره اند. اما درک مواردی که موجب کند شدن سرعت سایت می گردند، کلید اصلی در بهبود آن و تصمیم گیری های صحیح تر در آینده است.

عمومی ترین عوامل کند بودن یک سایت وردپرسی عبارتند از:

هاست: اگر هاست سایت در وضعیت خوبی نبوده و یا به شکل صحیح پیکر بندی نشده باشد، می تواند موجب کاهش سرعت بارگذاری آن گردد.

پیکربندی وردپرس: اگر سایت وردپرسی شما دارای سیستم کش نباشد، فشار زیادی بر روی منابع سایت وارد شده و در نتیجه با سایت بسیار کندی در مواقع پیک ترافیک رو به رو خواهیم بود.

حجم صفحه: عدم بهینه سازی تصاویر و فشرده کردن آنها موجب افزایش حجم سایت می گردد.

افزونه های بد: اگر از افزونه ای با کدنویسی ضعیف بر روی سایت نصب شده باشد، احتمالا دچار کاهش سرعت سایت می شویم.

اسکریپت های خارجی: اسکریپت های خارجی مانند تبلیغات، فونت ها و دیگر منابع تاثیر منفی شدیدی بر روی سرعت سایت و عملکرد آن خواهند گذاشت.

اهمیت هاست خوب بر روی سرعت سایت وردپرسی

هاست سایت وردپرسی شما نقشی اساسی در سرعت سایت بارگذاری سایت دارد. یک هاست اشتراکی با کیفیت یا هاست اختصاصی موجب ارتقا عملکرد و کارایی سایت شما خواهد شد.

با این حال منابع سرور در سایت های اشتراکی بین چندین سایت به اشتراک گذاشته می شود و در صورتی که همسایه های شما دارای ترافیک زیادی بوده و استفاده بالایی از منابع آن کنند، سرعت سایت شما نیز احتمالا با کاهش رو به رو خواهد شد.

البته هاست های اشتراکی با کیفتی نیز وجود دارند که موجب حفظ کارایی سایت در هر شرایطی می گردند. به عنوان مثال هاست های ابری یکی از گزینه هاییست که به استفاده کنندگان هاست های اشتراکی پیشنهاد می شود تا مشکلاتی مانند همسایه های پرمصرف بر روی راندمان سایت شما تاثیر نگذارد.

نصب یک افزونه مدیریت کش در وردپرس

صفحات وردپرسی به صورت داینامیک هستند. این مسئله بدین معنیست که این صفحات در هر بازدید پردازش شده و با توجه به اطلاعات درخواستی و کنار هم قرار دادن اجزا، ایجاد می گردند. این فرایند در مواقعی که کاربران زیادی در لحظه وارد سایت می شوند نیاز به پردازش بیشتری دارد و ممکن است موجب کند شدن سایت گردد.

اینجاست که ما به کاربران پیشنهاد می کنیم که یک افزونه مدیریت کش را در وردپرس نصب کنند. کش فایل های اصلی در مرورگر کاربران می تواند سرعت بارگذاری را دو الی پنج برابر کند. با ایجاد این سیستم، به جای پردازش کامل یک صفحه در هر بازدید، افزونه مدیریت کش شما نسخه ذخیره شده ای را که از قبل پردازش و ایجاد شده است را نمایش می دهد. سپس این نسخه را به هر کاربر دیگری نیز ارائه می کند.

هنگامی که کاربری از یک سایت وردپرسی ساخته شده با PHP بازدید می کند، سرور سایت اطلاعات مورد نیاز را از دیتابیس MySQL و فایل های PHP درخواست می کند. سپس این اطلاعات پس از پردازش، با زبان HTML در اختیار کاربر قرار می گیرد. این فرایند نسبتا طولانی است، اما با استفاده از یک افزونه مدیریت کش می توان به کوتاه کردن آن پرداخت.

افزونه های مدیریت کش فراوانی در مخزن وردپرس وجود دارند، اما ما افزونه wp rocket را به شما پیشنهاد می کنیم. پیاده سازی این افزونه کار ساده ایست و می توانید به راحتی نسبت به نصب و پیاده سازی آن اقدام کنید.

بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت در وردپرس

تصاویر موجب زنده تر بودن محتوای سایت شده و کاربران را به تعامل بیشتر با آن ترغیب می کند. تحقیقات نشان می دهند که وجود تصاویر موجب افزایش 80 درصدی در میزان خواندن مطالب می گردد.

اما وجود تصاویر بهینه نشده به جای کمک کردن به محتوا، موجب آسیب زدن به آن می گردند. در حقیقیت تصاویر بهینه نشده یکی از مشکلات شایع و تاثیرگذار روی سرعت در اغلب سایت هاییست که توسط تازه کارها ساخته شده اند.

قبل از آپلود عکس از روی تلفن یا دوربین خود بر روی هاست، بهتر است که با استفاده از یک نرم افزار ویرایش عکس به بهینه سازی آن برای وب بپردازید. این عکس ها در فرمت اصلی خود ممکن است دارای حجم زیادی باشند. اما بسته به فرمت انتخابی و میزان فشرده سازی می توان حجم آن ها را به 20 درصد نیز کاهش داد.

در اغلب سایت ها از دو فرمت PNG و JPG برای عکس ها استفاده می شود. اما تفاوت بین این دو فرمت رایج چیست؟

فرمت PNG، اغلب به صورت غیر فشرده است. وقتی دست به فشرده سازی یک عکس می زنید، مقداری از اطلاعات عکس از بین می رود. بنابراین یک عکس فشرده نشده، دارای جزییات و حجم بیشتری است. جنبه منفی استفاده از عکس فشرده نشده، حجم بالاتر و کاهش سرعت بارگذاری صفحات سایت است.

فرمت JPEG، نسخه فشرده شده عکس هاست که کیفیت آن کمی پایین تر اما حجم آن بسیار کمتر و بهینه تر است.

اما چگونه به انتخاب از بین این دو فرمت بپردازیم؟

اگر عکس ما داری رنگ های مختلفی بود، از فرمت JPEG استفاده می کنیم.

اگر عکس ما از نظر تنوع رنگ بسیار ساده یا از نوع transparent بود، از فرمت PNG استفاده می کنیم.

اغلب عکس های ما از نوع JPEG هستند. در تصویر زیر به مقایسه حجم عکس ها متناسب با ابزار فشرده سازی آنها پرداخته ایم.

مقایسه حجم عکس ها متناسب با ابزار فشرده سازی
مقایسه حجم عکس ها متناسب با ابزار فشرده سازی

همان طور که از جدول بالا نیز قابل استنباط است، فرمت تصاویر می توانند نقش پر رنگی در کارایی سایت داشته باشند.

ایجاد قابلیت Lazy Load برای تصاویر

یکی از کارهایی که می توان با تصاویر سایت انجام داد، ایجاد قابلیت Lazy Load در آنهاست. این قابلیت بدین معناست که تصاویر پایینی یک مطلب با اسکرول کردن کاربر به نمایش دراید. با این کار بسیاری از تصاویر سایت در هنگام درخواست اولیه کاربر بارگذاری نشده و این مسئله موجب ارتقا سرعت بارگذاری می شود.

یکی از بهترین افزونه های انجام این کار، BJ Lazy Load بوده که استفاده از آن نیز بسیار آسان می باشد.

به روز نگه داشتن سایت وردپرسی

سیستم مدیریت محتوای وردپرس با توجه به اپن سورس بودن خود به شکل منظمی به روز رسانی می گردد. هر به روز رسانی ویژگی های جدیدی را به آن افزوده و مشکلات امنیتی و باگ های نسخه قبلی را تا حدی رفع می کند. همچنین پوسته ها و افزونه های نصب شده توسط شما نیز احتمالا هرچند وقت یک بار به روز رسانی می گردند.

به عنوان صاحب سایت، مسئولیت به روز رسانی وردپرس، پوسته ها و افزونه ها با شماست. عدم انجام به روز رسانی ها ممکن است موجب کند شدن سایت و قرار دادن آن در معرض مشکلات امنیتی شود.

استفاده از خلاصه مطالب در صفحه اصلی و بایگانی ها

وردپرس به صورت پیشفرض تمام محتوای یک مطلب را در صفحه اصلی و بایگانی ها نمایش می دهد. این مسئله موجب کند شدن بارگذاری صفحاتی مانند صفحه اصلی، دسته بندی ها، برچسب ها و دیگر صفحات بایگانی می گردد.

دیگر اشکال نمایش کامل مطلب در این صفحات اینست که کاربران دیگر علاقه ای به بازدید از صفحه مطالب را نداشته و این موضوع بر روی تعداد صفحات بازدید شده کاربران و زمان حضور آنها در سایت، اثر منفی می گذارد.

به منظور افزایش سرعت بارگذاری صفحات اصلی و بایگانی ها بهتر است خلاصه مطالب را در زیر عنوان هر مطلب قرار دهید. برای انجام این کار به مسیر Settings » Reading رفته و به جای گزینه “Full Text” گزینه “Summary” را انتخاب کنید.

تقسیم کردن کامنت ها در چند صفحه

وجود کامنت های زیاد در یک سایت نشانگر بالا بودن درصد مشارکت کاربران در سایت است. اما اثر منفی آن اینست که موجب کند شدن بارگذاری آن می گردد.

وردپرس برای حل این مشکل دارای تنظیمات داخلی است. برای تنظیم صحیح این قسمت به مسیر Settings » Discussion رفته و گزینه “Break comments into pages” را انتخاب کنید.

منبع: اف تی سنتر

[ بازدید : 21 ]

[ دوشنبه 9 دی 1398 ] 15:43 ] [ علی مردای ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]