سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئوSEO یا Search Engine Optimizationفرآیند بهینه سازی یک سایت است تا موتورهای جستجوگر آن را بهتر بشناسند به عبارت دیگر با پیشرفت کردن جنبه های داخلی و خارجی یک سایت بهترین رتبه بندی ممکن در صفحات نتایج را بدست آورد و تعداد بازدیدکنندگان از آن سایت را افزایش دهد.

روشهایی که به منظور بهینه سازی سایتها استفاده شده به 2 دسته تقسیم می شوند که در اصطلاح White Hat و Black Hatنامیده می شوند.

کلاه سفید(White Hat):

روشهای مجازی سئو و بهینه سازی سایت می باشند که مطابق با معیارهای موتورهای جستجو گر هستند و با استفاده از این روشها می توان یک سایت را به گونه ای بهینه سازی کرد که نتایج مثبتی را در پی داشته باشد و سایت مدت زمان زیادی به فعالیت خود ادامه دهد.

کلاه سیاه(Black Hat):

روشهای غیر مجازی سئو سایت هستند که بعضی از صاحبان سایتها برای ارتقاء سئو سایت خود از آنها استفاده می کنند اما اگر موتورهای جستجو گر متوجه بشوند که در سایتی از این روشها استفاده شده ادامه فعالیت آن سایت را قدغن خواهند کرد و نام آن سایت را از فهرست اسامی سایتهای خود حذف خواهند کرد.

تاریخچه سئو:

در اواسط دهه 1990بود که صاحبان سایتها اقدام به سئو سایتهایشان کردند و در آن زمان موتورهای جستجوگر برای رتبه بندی کردن یک سایت تنها به کدهای Meta-tag اکتفا می کردند و براساس همین کدها به رتبه بندی سایت می پرداختند. همه کاری که صاحب یک سایت باید انجام می داد این بود که سایت خود را به موتورهای جستجوگر ارائه دهد که آنها با استفاده از ربات هایی صفحات سایت را مورد بررسی قرار می دادند و اطلاعات کلی را در مورد محتوای سایت به دست می آوردند و آنها را فهرست بندی می کردند .

آن اطلاعات شامل کلماتی بودند که در محتوای یک سایت قرار داشتند و کلمات کلیدی محسوب می شدند. در واقع صاحبان سایت ها متوجه ارزش بالای داشتن یک رتبه خوب در صفحات نتایج Searchشده بودند. اما پس از مدتی مشخص شد که تنها استفاده از Meta-tagها برای رتبه بندی یک سایت مناسب نیست.

زیرا بسیاری از صاحبان سایتها به منظور افزایش شمار بازدید کنندگان و بدست آوردن رتبه بهتری در صفحات نتایج با قراردادن کلمات و عبارات نامربوط اقدام به فریب موتورهای جستجوگر می کردند و بنابراین نتایجی که موتورهای جستجو گر ارائه می دادند نادرست و متناقض و نا مربوط به مطلب مورد Searchبود.

پس از مدتی به دلیل تقلبهای زیادی که توسط صاحبان سایتهای مختلف برای بدست آوردن رتبه بهتر انجام می گرفت موتورهای جستجو گر اقدام به بررسی عوامل دیگری نیز کردند تا با بررسی کلیه آن عوامل به رتبه بندی سایتها بپردازند.

چرا سئو مهم است؟

برتر بودن در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به دیدار از وب سایت شما دعوت میکند.

91در صد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده میکنند.

73 درصد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز میشود.

3,5بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول می رسند.

شناخت الگوریتم های گوگل

گوگل در ابتدای کار خود از الگوریتم بسیار ساده ای برای انتخاب نتایج نمایش داده شده استفاده میکرد، تعداد کلمات استفاده شده در متن مطالب و یا تعداد لینکهای داده شده به یک صفحه در وب معیارهای بسیار ساده ای بودند، اما چندی نگذشت که این روشها مورد سوء استفاده افراد بسیاری قرار گرفت و با رو شهای تقلبی توانستند موتورهای جستجو را فریب داده و بازدید بسیار قابل توجهی را کسب نمایند.

نکته مهم و مشترک این است که تمامی مدیران در تلاش هستند که محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. از طرفی دیگر باید نام وب سایت در صفحه جستجوی گوگل حتما باشد و در این حالت است که سئو اهمیت پیدا می کند. هیچ راه میانبری وجود ندارد که سایت شما در نخستین صفحه سرچ گوگل قرار گیرد.

درست است که می توانید با دادن آگهی به Google adwords سایت خود را به لینک های اول برسانید اما برای اینکه سایت تان برای مشتری ارزش بیشتری داشته باشد و به صورت ارگانیک، در صفحه اول جستجو بیاید باید از اصول سئو به صورت آگاهانه استفاده و آنها را پیاده سازی کنید. بهترین راه مطالعه مقالات و مطالب مفید و صحیح در زمینه آموزش سئو سایت می باشد.

منبع: اف تی سنتر


برچسب ها: سئو چیست؟ ,

[ بازدید : 27 ]

[ شنبه 17 اسفند 1398 ] 22:31 ] [ علی مردای ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]