افزونه Akismet

در این آموزش وردپرس به این سوال که Akismet چیست و چرا باید از آن در سایت وردپرسی خود استفاده کنید، پاسخ می دهیم. سپس نگاهی به ویژگی های افزونه Akismet ، میزان تأثیرگذاری و نحوه فعال سازی آن می پردازیم.

افزونه Akismet

افزونه Akismet یکی از بهترین افزونه‌های مقابله با اسپم (جفنگ) است، اسپم‌ها توسط ربات‌ها ارسال‌شده و در قسمت دیدگاه‌ها به نمایش درمی‌آیند که این امر باعث می‌شود که ورودی دیدگاه‌های شما بسیار زیاد و تشخیص دیدگاه واقعی و غیرواقعی برای شما دشوار باشد، به همین دلیل شما نیازمند افزونه‌ای قدرتمند بانام اکیسمت هستید تا بتوانید جلوی پیام‌های مزاحم (جفنگ) را بگیرید.

یکی از شایع‌ترین مشکلات وب‌مسترها هجوم دیدگاه‌هایی است که به‌صورت اسپم (جفنگ) به سایت آن‌ها سرازیر می‌شود. آیا شما هم با این مشکلات مواجه شده‌اید. این افزونه به شما کمک می‌کند تا دیدگاه‌های فیلتر شده‌ای به دست شما برسد و دیدگاه‌های جفنگ را به شما معرفی می‌کند تا سایتی با دیدگاه‌های واقعی داشته باشید.

نحوه ی کار افزونه Akismet:

نحوه کار این افزونه به صورتی است که هرگاه یکی از مدیران سایت های وردپرس یک دیدگاه رو به عنوان اسپم شناسایی می کند، Akismet متوجه این موضوع شده و این دیدگاه رو در بقیه وب سایت ها به صورت اسپم ثبت میکند.

سایت های بزرگ و پر بازدید حدود ۸۵ درصد نظراتی که دریافت میکنند اسپم هست. یعنی از هر ۱۰۰ نظر فقط ۱۵ نظر سوالات و مشکلات و یا دیدگاه های کاربران اصلی سایت هست و بقیه تبلیغات اسپمر ها هستند. پس با نصب اکیسمت و رهایی از دیدگاه های اسپم مدیران سایت شما به راحتی میتوانند روی اهداف اصلی خود تمرکز کرده و فقط پاسخ ۱۵ درصد نظرات واقعی خود را بدهند.

امکانات ویژه افزونه Akismet عبارت است از:

  • قابلیت جلوگیری از اسپم (جفنگ) ارسالی از طرف ربات‌ها
  • قابلیت خودکار بودن افزونه
  • رابط کاربری بسیار آسان

این افزونه نیاز به کد فعالسازی دارد که سال های گذشته کاملا رایگان بود و کاربران براحتی API Key رو میگرفتن ولی الان در سایت این افزونه پلن های پولی رو مشاهده میکنید برای همین بسیاری از کاربران دیگه از این افزونه استفاده نمیکنند.

چرا از بین این همه پلاگین، آکیسمت؟

اسپم‌ها مشکل اساسی در فضای مجازی هستند، حال چرا از اکسیمت استفاده شود؟ در پاسخ باید گفت که این افزونه زیر مجموعه شرکت وردپرس است و امنیت و قدرت بسیار بالایی دارد، هم‌چنین این افزونه الگوریتم‌های قوی دارد که باعث می‌شود نظرات اصلی به جای اسپم حذف نشوند.

همچنین شما می‌توانید نظراتی که به عنوان جفنگ شناخته شده‌اند را ببینید. از آن جا که منبع این افزونه قدرتمند است آپدیت‌های جدید نیز برای آن عرضه می‌شود.

افزونه Akismet چگونه کار می کند؟

سایت های مختلف وردپرسی در سراسر دنیا افزونه اکیسمت را در وردپرس خود فعال کرده اند. هر بار که مدیر یکی از این سایت ها دیدگاهی را به عنوان اسپم (جفنگ) در سایت خود نشانه گذاری می کند این دیدگاه در دیتابیس اکیسمت ثبت می شود.

بنابراین سایر سایت های وردپرس که به اکیسمت متصل هستند نیز از شر اسپم مشابه خلاص می شوند. در بخش بعدی نحوه نصب و فعال سازی افزونه اکیسمت وردپرس ارائه می شود.

نحوه نصب و فعال سازی پلاگین آکیسمت وردپرس

همانطور که قبلا گفته شد اکیسمت یک افزونه پیش فرض وردپرسی است که همراه با وردپرس نصب میشود ،به هرحال اگر در قسمت افزونه ها موجود نبود و یا برای آشنایی با این افزونه ،میتوانید این آموزش را دنبال کنید. برای نصب افزونه ضد هرزنامه Akismet،وارد پنل مدیریتی شوید و به قسمت افزونه ها بخش افزودن بروید. حالا کلمه “Akismet” رو جستجو کنید و افزونه رو مطابق شکل زیر نصب کنید.

جهت آموزش نصب افزونه وردپرس کلیک نمایید.

نصب افزونه Akismet
نصب افزونه Akismet

بر روی هم اکنون نصب کن کلیک کرده و سپس بر روی فعال نمایید کلیک کنید.
بعد از نصب شما ،برای فعال سازی به یک حساب کاربری Akismet و کلید API نیاز دارید.

نحوه ساخت حساب کاربری Akismet و دریافت کلید API

به این منظور وارد سایت Akismet شوید.

در بالای صفحه بر روی ” SIGN UP FOR AKISMET NOW ” کلیک کنید.

نحوه ساخت حساب کاربری Akismet
نحوه ساخت حساب کاربری Akismet

در این مرحله شما یک حساب WordPress.com را راه اندازی می کنید و اگر از قبل حساب دارید میتوانید وارد آن شوید. ساخت حساب WordPress.com بسیار ساده است و شما با وارد کردن یک ایمیل و نام کاربری و رمز عبور به راحتی میتوانید این کار رو انجام بدید.

ساخت حساب WordPress.com
ساخت حساب WordPress.com

پس از وارد کردن اطلاعات ،مجدد به سایت Akismet منتقل میشوید و میتوانید در آنجا برنامه های در دسترس و قیمت های آنها را مشاهده کنید.
در اینجا شما میتوانید نسخه رایگان را انتخاب کرده و به مرحله بعد بروید.

بعد از انتخاب خود، شما وارد یک صفحه پرداخت میشوید و شما باید نوار لغزنده ای که در سمت راست صفحه قرار دارد را بر روی صفر قرار دهید ،بقیه جزئیات صفحه را پر کرده و بر روی “CONTINUE WITH PERSONAL SUBSCRIPTION” کلیک کنید.

حساب شما ساخته شده و کلید API شما آماده استفاده است. آن را کپی کرده و یا یادداشت کنید.

کلید API کجا استفاده میشه؟

حالا شما به پنل کاربری خود برگردید و از قسمت تنظیمات وارد ضد هرزنامه شوید.
در قسمت مشخص شده عکس ،کلید API را وارد کرده و بر روی “ارتباط با کلید API” کلیک کنید.

در ادامه شما دیگر نیازی نیست کاری انجام بدهید .
از اینجا به بعد را خود افزونه انجام میدهد ؛نظرات را بررسی میکند و اگر اسپم باشد آن را به قسمت جفنگ انتقال میدهد و از انتشار آن جلوگیری میکند.

شما میتوانید تمام نظرات اسپم را در قسمت دیدگاه ها و جفنگ ببینید.
و اگر از نظرAkismet نظرات اسپم نباشند ،منتشر میشوند و یا در صف انتظار جهت تایید قرار میگیرند.

منبع: اف تی سنتر

[ بازدید : 39 ]

[ سه شنبه 5 آذر 1398 ] 19:05 ] [ علی مردای ]

[ ]

تابلو دکوراتیو توسعه فردی نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good
بستن تبلیغات [x]